9 december !

Idag är det Anna-dagen och då ska man lägga lutfisken iblöt.( usch) När jag kröp ner under täcket igen efter min frukost slog tanken mig att det är precis 10-år sedan idag som jag pratade med Pappa. Vi pratade om ditten o datten, det som slog mig efter jag lagt på luren var att Pappa inte lät som han brukade att göra , ja jag tänkte  han var väl inte på humör . Jag funderade inte mer på det förrän efter 3 dagar när telefonen ringer på natten  och Cajsa ringer och säger att Pappa har somnat in. Jag kan än idag minnas hur kroppen reagerade efter jag hört dessa ord , tiden stannade upp ett kort ögonblick och jag ville inte vara med. Idag när jag låg i sängen var  det första gången som jag har gråtit och saknat. Min saknad efter mamma har alltid varit större och jag har tyckt att jag varit dålig för det, men mamma är alltid mamma.
Pappa har en annan plats i mitt hjärta.

Kommentarer
Postat av: Jannike

"kramar om"

2008-12-09 @ 17:58:44
URL: http://pyret07.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0