Sommar!



Det jag tänker mest på när jag hör ordet sommar, ja förutom sol,värme och hav så är det jordgubbar och det gulligaste djuret av alla igelkotten. Som barn hade vi alltid en hel familj med mamma, pappa och några ungar som bodde hos oss vid vår stuga i Västergarn, Gotland. Visste ni att igelkotten är vårt landskapsdjur på Gotland. Om jag någon gång skulle få för mig den dumma iden att göra en tatuering så skulle det just bli en igelkott.        Jordgubbar kunde jag bara äta de gotländska i många år, en fix ide att bara tycka om de, men efter alla år här i Jämtland så måste jag medge att de jämtländska gubbarna är godare, men det är inget jag säger högt. Snart finns dem här och jag kan äta så jag får ont i magen,det är det verkligen värt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0